Aventyr

Detta inlagg kan skapa viss oro, men lite spanning ar bara bra

Nu har jag ingen aning om vad som hander i mitt liv. Men en sak som skulle kunna handa de narmaste dagarna ar att jag och Ronaldo liftar upp till Sydney, jobbar pa vart gamla hostel Mates Place for gratis boende, jobbar i en DVD fabrik och vantar in de andra som kommer och plockar upp oss for att resa ostkusten igen. 

Idag fick namligen Ronaldo sparken for han inte kommer overens med chefen. Jag vill absolut inte jobba dar langre eftersom jag tycker att de behandlar oss daligt, det de gjorde mot Ronaldo var hemskt och att jobba som forsaljare ar nagot som jag har valdigt svart for. Jag tycker om Melbourne som stad men jag kan inte saga att jag har haft speciellt mycket tur i denna stad. Igar sa fragade dessutom Gibb mig om jag ev ville folja med killarna nar de aker upp kusten. Det vill jag jatte garna for jag ar trott pa att resa sjalv till platser och sodra delen av ostkusten vill jag gora ordentligt. Sa jag kanske ska aka ostkusten och Sydney ligger langs den. I Sydney har jag ett stalle jag kanske kan bo gratis pa och ev lite jobb och dessutom sa kanner jag mig trygg i Sydney. Darfor sa tar farden ev av dit, men allt ar bara pa idestadiet an.

Mitt liv just nu ar namligen bra men tufft. Jag borjar fa riktigt nara och bra vanner har nere nu men jag har aldrig tidigare i mitt liv varit sahar pank och jag kan saga att jag inte tycker om det. Men om jag nu gor detta sa kanns det som att jag lever det akta backpacker livet och det vore frant. Vet fortfarande inte nar jag kommer hem. Det ar ocksa nagot som andras varje dag. Jag saknar hemma jatte mycket, speciellt min familj och jag kan saga att den 22a nar jag pratade med mamma pappa, mormor, morfar, moster och cissi sa satt jag nastan pa nasta plan hem. Men samtidigt sa alskar jag att resa och vet att detta ar nagot som jag inte har sa manga chanser i livet att gora. Livet ar jatte tufft men jag tror att jag blir kvar pa Nya zeeland i ett par manader om det loser sig med visum och jobb. Men imorgon ar kanske svaret ett annat. Hor av mig nar jag vet

Har dock antligen lite bilder pa min facebook
http://www.facebook.com/album.php?aid=30975&l=82367&id=609957099
http://www.facebook.com/album.php?aid=30971&l=8b54a&id=609957099

Kommentarer
Postat av: Moster

Hejsan Guldhjärtat mitt !
Varmt tack för brevet gällande tjejsnack,så glad jag blir att få vara din moster. Hur länge och hur mycket måste du lära dej innan du kommer hem ? Gissa om jag blev glad att få höra din röst (ej förändrad trots förälskelsen) i påskhelgen. Du har då verkligen satsat på äventyr i kubik....fattaru att det blir jobbigt för en gammal moster att titta på bloggen när jag längtar efter dej jättemycket. Slutar jag skriva KOMMER DU KANSKE HEM. Men nu har jag gett upp, du ska naturligtvis ta för dej av livets goda. Det gör jag i kubik oxå för nu har Alma och Cissi varit här sedan skärtorsdagen och i morgon åker vi till Stockholm, snacka om att det är toppen att vara mormor på heltid. Alma är så förtjusande, fantastisk, full av energi, underbar samt så älskvärd ett barnbarn kan bli. Men du Anja stick inte till Canada nu, se till att grabbhalvan Ronaldo tar sig till Sverige, ett tips från moster som längtar efter dej. Stor Varm Kram Moster

2008-03-28 @ 16:19:21
Postat av: Moster

Hej och hå !

Vilka fina bilder och va långt hår du fått, det mår säkert bra i det fantastiska klimatet. Nu ligger jag på och bloggar hoppas snart få svar av dej.
Kram från Moster

2008-03-28 @ 16:33:32
Postat av: Ida

det är snabba svängar =) idag kom jag ner till tyskland, är sjukt trött, men en kompis fyller 20 idag så det blir ut och fira henne ikväll. även om jag kanske komma sitta sovande på en stol i ett hörn :P TACK för samtalet igår =) var så roligt att prata med dej! kraaaaamar!

Postat av: Mamma Pappa

Hej Anja
Vi behöver ingen spänning det är bra som det är.Annars är allt bra här hemma.

Sköt om dig
Kramar
Mamma och Pappa

2008-03-28 @ 18:13:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback