Livet leker

Japp da ar man proffesionell dorrknackare da! Och helt okej pa det dessutom om man inte raknar med dagar da ens kropp staller till det for mig. Har knakat dorr i 7 dagar nu. Forsta dagen hade jag 1 forsaljning, andra dagen tog jag mig upp till 3, tredje borjade jag vara bra pa det hela och hade 5, fjarde var jag riktigt bra och hade 6, femte dagen var helt okej, hade en tuff gata men lyckades anda fa 4 forsaljningar men sen..... Mitt problem nar jag ska ha mens ar inte att jag far ont i magen eller nagot sant utan att mitt humor blir helt vardelost och oforutsagbart darfor hade jag en dag nar jag bara var arg och forbannad och slutade dagen utan att tjana en endaste dollar, dagen efter var jag fortfarande sur men tog mig i allafall till jobbet till slut aven om jag var forbannad for att de har sa fula bilar i det har landet och lyckades fa 3 forsaljningar innan jag akte hem och gav pa Jonas en small nar vi satt pa sparvagnen for att jag tyckte han var sa full av skitsnack. Sa jag raknar inte riktigt dom tva dagarna.

Det jag erbjuder ar hursomhelst en fri hemleverans av mjolk, brod, frukt och gronsaker och andra varor av samma slag. Jag tycker det later som en riktigt bra grej och darfor ar det latt att ga omkring och knacka dorr och salja det. Dessutom sa ar det ett roligt satt att traffa manniskor pa. Manga tycker faktiskt att det ar riktigt trevligt att prata en stund aven om de inte planerar att kopa nagot och de som slanger dorren i ansiktet pa en behover man ju inte bry sig i.

I ovrigt flyter livet pa bra. Igar sa hade vi Ladys night sa vi 5 tjejer som bor i huset + en van uppifran Sydney gick till en Malaysisk/Thailandsk/Kinesisk resturang och at super god mat och drack vart eget vin som vi tagit med oss. Det ar det som ar sa bra i det har landet att man kan ta med sig sin egen dricka till manga resturanger; BYO som det kallas. Det betyder att man kan ga ut tidigt och ata utan att man behover lagga ut en formogenhet, sa detta kommer vi nog att upprepa for vi hade en supermysig kvall.

Nan som har nat tips om vad man bor gora i Asien?

Kommentarer
Postat av: Pappa Mamma

Hej Anja!
Gav du Jonas en SMÄLL, så behandlar man inte sina vänner, absolut inte Jonas, han som åkte med dig, finns där så vi här hemma känner oss lugna. Ge honom en kram från oss, om han låter dig komma nära alltså.
Vad det gäller försäljningen så är det kul att det går bra.
Hälsn Mamma, de övriga hälsar.

2008-02-10 @ 08:44:34
Postat av: Magnus

Tjena Anja,

Thailand är ju klassikern för Asienresor. Fullmoon är ett måste. Had Rin beach fylls av västerlänningar (sjukt mycket australiensare btw). Passa på att att hänga lite på Koh Samui som är bredvid. Många som gör det, men jag personligen har struntat i det. Kör istället "storebrorsan" till det: Phuket. Patong är det mest västerländska stället med lyxigaste hotellen, bäst mat, bäst underhållning, mest fest och är säkrast. Men är också dyrast, mycket luder och ladyboys osv. Billigare alternativ i närheten är Karon beach och Kata. Därifrån tar man sig lätt till Phi-Phi öarna där the beach spelades in (tror jag). Billigt och vackert att bo på. I norra Thailand är det mer genuint. Bangkok är skit, undvik det. Varken storstadskänsla eller asiatiskt mys och är otrevliga människor. Andra populära ställen är Krabi och andra öar (inte vart på). Oj blev långt men där har du mina 5 cent.

2008-02-10 @ 11:58:45
Postat av: Ida

låter ju fint :) mens-dagar får man ibland räkna med, tyvärr :P fast jag vet inte vad jonas hade gjort för att förtjäna sej en smäll :P
Roligt att de går bra för dej att knacka dörr, kunde jag aaaldrig tro ;) ha de bra! kramar

Postat av: Emilie

När jag hade planer så ville jag till vietnam och mekong deltat.. det ska tydligen finnas jätte fina öar där som man kan åka ut till och sola och ha det mysigt! Kram

2008-02-10 @ 17:36:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback