Mys liv


Ahhh vad jag tycker om Sydney!


Just nu njuter jag till fullo av livet. Viss lite stressad ar jag over att fa jobb snart, men snart loser det sig sa jag oroar mig inte sa mycket direkt. Sa lange jag gor nagot for att fa jobb sa kanns det bra, och det gor jag verkligen.

Tex sa har jag spenderat idag och igar med att ga tva kurser; Responsible Conduct of Gambling och Responsible Service of Alchol, de tva kurserna gor det mojligt for mig att jobba dar det i byggnaden finns spelmaskin och dar det serveras alkohol. Jag soker varje dag jobb, an sa lange har jag i stort sett bara gjort online ansokningar men imorgon ska jag nog traska omkring och kika eller i allafall ringa runt. Jag har skrivit en CV, jag ar inte sarskilt nojd men det ar ju svart sa rattsa nojd ar jag.

Det jag myser sa mycket over ar att det snart borjar narma sig jul och jag ser inga problem alls med att fira julen pa beachen. Jag var ju tex valdigt nojd over min forra jul i varmen; Jul i juli sa detta blir nog bara annu battre!!!

Vannerna har ar toppen, jag umgas mest med svenskar just nu; Zuzana, Kajsa, Johanna, Jonas osv vilket jag tycker ar skont eftersom det ar helt underbara manniskor. De kanadensare som jag spenderade hela forra veckan med har akt till Nya Zeeland men det ska bli sa skoj nar de kommer tillbaka. Kanada ar definitivt ett land jag vill besoka, rakt igenom hela resan har jag mott helt underbara kanadensare. En utav kanadensararna jag mott, motte jag pa en buss fran Airlie till 1770, han var en san dar super kille som jag satt och pratade med tills att hela bussen var slackt utom var plats.(Han var inte bara trevlig han var snygg ocksa) Hursomhelst, han ar nog den som har paverkat min framtida resa mest. Han berattade tex om hur han jobbade for Greenpeace pa Nya Zeeland, detta leder till att jag nu ska soka jobb hos Greenpeace. Han berattade ocksa for mig om hur harligt Nya Zeeland ar och gav mig tipset att jag skulle kunna jobba pa en skidanlaggning dar, detta ledde till att jag andrade mina planer att aka hem i maj och att jag nu istallet planerar att stanna den svenska sommaren pa Nya Zeeland och jobba pa en skidanlaggning dar, om nu pengarna racker. Sa slutligen, Kanada ar ett fantastiskt land =) Haha

OK nu nar jag har borjat beskriva min plan sa kan jag lika garna fortsatta
Just nu ar upplagget for mina narmaste ar i livet sahar
  • Jul och Nyar i Sydney
  • Jan Feb Mar Melbourne
  • Mar April nagonstans i australien/nya zeeland
  • Maj Jun Juli Skidanlaggning Nya Zeeland
  • Aug / Sep Hem Sverige
  • Sep Okt Nov (Dec) Sverige och jobba som personlig assistent i gruppboende eller vikariera som larare
  • Dec/Jan Feb Mars  Volontara i Afrika eller Sydamerika
  • April 2009 Soka in till Universitet
  • Jobba jobba jobba
  • Augusti 2009 Borja plugga
  • 5 ar i skolan varav minst ett ar utomlands och nagot ar ska jag vara ute och resa igen

Det har ar ingen finito plan over huvudtaget, men man lar ju ha nagot att utga fran!

Hoppas ni njuter av morkret och kylan
Det gor inte jag!
Anja!!!!!!


Kommentarer
Postat av: Ida

wow! värsta planen :D Låter bra de där du :) Du får säkert snart ett jobb, det är nog bara en fråga om tid :) Kraaams

2007-11-28 @ 14:12:42
Postat av: Cissi

Alltid bra att ha en plan! :o) Här har det regnat hela dagen idag och november verkar aldrig ta slut... Så lite avundsjuk är jag allt! Jag ser fram emot Almas dop då hela tjocka släkten kommer hit, synd att du inte kan komma! Man måste ha nåt att se fram emot och planera för. Stor kram på dig från oss

2007-11-28 @ 19:21:50
Postat av: Pappa Mamma

Hej! Vi är inte ett dugg förvånade att du planerar att stanna längre, men måste du berätta det redan, men du gör helt rätt, det gäller ju att få ut det mesta möjliga.
Här hemma är allt sig likt, snart vänder det och blir ljusare, tack o lov.
Massor med STORA KRAMAR

2007-11-28 @ 20:10:57
Postat av: Andreas

Härligt att höra att du mår bra.

Jag mailar mitt cv så har du nått att tjuvkika på!

Kram Andreas

2007-11-28 @ 22:43:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback