Funderingar

Idag har jag varit lite uppochner
Idag vaknade jag och var fly forbannad. Jag har ingen aning om varfor, men jag ar san. Vissa dagar ar jag helt enkelt arg. Min mobil slutade fungera igar, formodligen for att det kommit vatten pa den. Darfor tankte jag att den hade blivit bra igen som den brukar efter en natts vila. Men Nej. Detta ledde till att mitt humor fortsatte vara vardelost. Trots att jag lyckades laga god havregrynsgrot med jordgubbssylt och kanel
(Japp det ar en del av mitt nya liv att ata grot, och jag tycker om det)
Nar jag ar arg fattar jag ganska daliga beslut och kommer pa ganska hmmm... daliga ideer. For att laga min mobil anvande jag mig utav brod rosten. Det ledde till att den borjade smalta.
Jag kande mig ganska blast.
Jag har inte helt gett upp hoppet om den an, ska anvanda mig av en harblas som ett sista forsok, men just nu gar det inte att ringa till eller fran min mobil. Om den inte funkar imorgon koper jag en ny. SIM kortet funkar iallafall an

Allt detta ledde till att mitt humor fortsatte vara vardelost. Jag skolkade darfor fran min obetalda men bokade surflektion. Jag blev att langta som en galning till Sydney, speciellt nar den basta vannen jag hade pa hostlet stack idag. Tillslut gick jag iallafall till mitt nya hostel som jag valt att byta till. Under promenaden kunde jag inte tanka pa annat an att sticka fran denna stad. Nu vill jag kanske flytta hit!

Hostlet visade sig vara tok mysigt. Jag gick forbi en optiker och fick mina glasogon lagade for 60 kr (Kanske inte har namnt det men jag har lart mig att glasogon inte ar bra att kliva pa) Jag insag da nar jag kunde se igen att denna stad ar sa vacker som jag tyckte forsta dagen. Det verkar finnas jobb har och jag kan surfa om jag bor har.
 Vi far se vad som hander men just nu gillar jag detta stalle skarpt!

Kommentarer
Postat av: Cissi och Alma

Livet går upp och det går ner... :o) Vi har varit i Borlänge över helgen och övervakat mormor och morfars flytt. Alltid lika kul att träffa alla men vi saknade naturligtvis dig! Alma växer och är hur go som helst. :o) kram på dig från oss

2007-11-05 @ 11:53:44
Postat av: Ida

ah, jobbigt med telefonen.. Hoppas de löser sej pa nagot sätt :) Men vad bra att du trivs i staden trots att du först inte trodde det! :) Ta hand om dej! krams

2007-11-05 @ 12:02:58
Postat av: Pappa

Hej Anja har man Eriksson. Jag har kommit på vad du skulle kunna bli i livet. Dramatiker tror jag skulle vara ett passade yrke. Om man vill ha spänning i livet är det bara och gå in och läsa din blogg. Du Anja brödrosten är ingen bra idé. Pröva att lägg den i solen.
Kramar Pappa

2007-11-05 @ 14:57:14
Postat av: Elenore

Visst är gröt gott =) tråkigt med telefonen, men de fixar sig ska du se... hoppas du fortsätter att trivas. Kramar =)

2007-11-05 @ 18:10:01
Postat av: Moster

HEJ !
Hur jobbigt som helst verkar det vara, men det är av sina misstag man lär sig eller hur Anja ? Dina livserfarenheter går inte att köpa för pengar men det kan vara oerhört tufft, jag vet vad jag pratar om, det kommer nya häftiga, roliga och lärorika dagar.... "Vägen är målet" Anja! Alma, Cissi och Kalle åkte hem igår och jag är fortfarande sååååå lycklig över att jag fått ha Alma här hos mej, hon är helt underbar, tänk när du blir mormor, då förstår du vad jag pratar om. Jag väntar så gärna kära Anja. Take care out there. Kram Moster

2007-11-05 @ 22:15:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback