Glad Pask!

Forlat for att jag har varit forsvunnen ett tag men jag kan saga att jag levt mitt liv i 110 och dessutom har en kanguru snott min planbok!

Okej snabbgenomgang
Dagen med Libby var underbar, fick bara vara en liten flicka och bli omhandertagen. Toppen kan jag saga. Akte till en hallonfarm, en ostfabrik och framforallt till en chokladfabrik. Alla stallen med massor med provsmak. Vi akte ocksa och sag den kanda farjan Spirit of Tasmania, sag en fyr och vi avslutade dagen med att aka pa vinprovning! Det var gott!, jag tycker mycket om vin. haha. Kvallen avslutades med att Jenny (Den andra tanten jag traffade pa farjan) kom upp och vi gick och at Thaimat. MUMS

Den kvallen kom Cara, Will, Gibb och Ronaldo till Lanceston och vi bestamde oss for att campa i en park. Jag och Ronaldo delade en sovsack under stjarnorna. Det var trangt men mysigt. Nasta dag hyrde vi en bil och drog ut pa var roadtrip. Forsta stoppen var vid ett vattenfall dar jag tog mig ett dopp och darmed i stort sett fros ihjal, men det kan jag saga att det var vart. Nasta stalle vi drog till hette Coles Bay och dar satt vi bara och myste.  Vi skulle campa ute langs vagen men vi behovde bensin sa vi var tvugna att aka tillbaka till Lanceston och darmed avslutades dagen i samma park som dagen innan. Var nasta dag drog farden av mot vackra Cradle Mountain. Vi stannade vid en sjo och myste en lang stund och aven har tog jag ett livshotande dopp men aven har var det vart det. Vi akte till Queenstown och at pizza innan farden tog av mot kvallens utvalda campingplats. Nar vi akte dar langs vagen ute i odemarken hor vi plotsligt nagot som smaller in i bilen. Vi stannar for att titta vad det var. Nar jag oppnar dorren sa hor jag nagonting falla. Tittar ner och letar men ser ingenting gar efter de andra som upptackt att en kangru ligger skadad. Dumma idiotdjuret blev alltsa inte pakord utan hoppade sjalvmant in i bilen sa att den brot sina bada ben. Vi gor slut pa dess lidande och aker sedan vidare. Dock missar vi var campingplats och slutar tillslut i Lanceston igen nagra timmar senare. Jag upptacker da att min planbok innehallandes ca 1000 kr ar borta. Bestammer mig darfor for att aka tillbaka till Melbourne nasta dag och darmed forsvinner 600kr till. Skapligt tungt kan jag saga men det spiller ingen skugga over min resa till Tasmanien for den var en utav de basta i mitt liv.

Dock ar jag darfor valdigt pank, inget svenskt kreditkort och inte mycket pengar pa mitt Aussiekonto. Men livet gar i ovrigt bra. Jobbar som Milkman igen, bor med Ronaldo, Nathan, tyske Jakob och en tysk tjej som heter Lisa i en supercool lagenhet i Fitzroy och skrattar och ar glad. Igar var arsdagen av min olycka och jag hade det bra aven om jag langtade hem som en galning. Akte tyvarr inge brada men det kommer det kommer. Foton kommer komma men just nu har jag fullt upp med att fira pask och leva.

Ta hand om er
Sa ses vi nog i sommar (tror jag kanske)
///Anja

Kommentarer
Postat av: Camilla

Hej!=) Du verkar ha det riktigt bra där nere, precis som det ska vara.syn det där med plånboken bara, men det löser sig. Fortsätt njut av livet! Glad påsk på dig! kramar

2008-03-23 @ 10:21:04
Postat av: Ida

låter grymt anja =)
i sommar alltså? nice :) hihi. take care! krams

2008-03-23 @ 14:17:49
Postat av: Andreas

Juni blir bra? Båtåkning hägrar!
KRAM

2008-03-23 @ 19:45:42
Postat av: Pappa Mamma

Hej Anja!
Vi ser fram emot sommaren, bra tid att komma hem!!!!
Vi längtar så efter dig, alla här hemma!
Vintern har kommit tillbaka, jätte kallt, -10, brrr.
Ikväll har vi varit hos Anneli, träffat Alma, Cissi och Kalle, Alma växer så det knakar.
Sköt om dig.
Massor med Kramar.

2008-03-23 @ 21:14:15
Postat av: Elenore

Underbart bruden!!! =)

2008-03-25 @ 17:04:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback