Avslöjande

Redan i Rubriken kan i lista ut nånting om ni tänker efter. Den innehåller ett ö, och redan har jag skrivit å ä och ö och jag har inte skrivit mer än en rubrik och en rad. Hmm, några av er vet redan om vad det är jag kommer avslöja.

Jag är i Sverige

Och hemma har jag redan varit i ett par dagar, hela 4 st faktiskt. Bli nu inte oroliga. Det är inte så att jag har kommit hem av nån dålig anledning, el jo beror ju på hur man ser det. Det är nämligen så att jag fortfarande lider av en skarp allergi emot vinter, Speciellt när jag vet att det är sommar hemma i mitt underbara Sörbo. Därför så har jag nu kommit hem. Är ni överraskade. Det kan jag lova inte är någonting emot vad min kära mor blev. Hon fick dessutom reda på det grymmaste vis. Men skoj var det. Nämen nu lär jag ju berätta om hela min hemkommningsdag.

Torsdag den 12 juni 2008
Vaknar på ett flygplan mellan Bangkok och Stockholm kl 3 på morgonen, övertygad om att klockan snart är 7 och jag är tillbaka i Sverige. Har då bara sovit i några timmar efter att ha varit vaken väldigt väldigt länge så det kan förklara varför jag är lätt förvirrad. Eftersom jag är övertygad om att jag snart är hemma så kan jag inte somna om, dessutom så blir jag riktigt besviken när jag börjar tro att vi är försenade. Som tur är så är vi inte det utan det är bara jag som har blivit förvirrad av tidsombytena jag haft den dagen, Nya Zeeländsk, Australiensisk, Thailändsk och Svensk har jag tänkt i. Kl 7 landar jag hursomhelst på Arlanda välbehållen och superglad över att Sverige är så vackert. Får ut bagaget och har tur, mina pengar räcker till hembiljetten. 8.04 så är jag på väg hem påriktigt för på min biljett så står det äntligen Borlänge

Strax efter kl 10 så är jag då äntligen framme, Lyckats ta mig hem helt i hemlighet, men nu så får det vara slut på det. Ger mig genast av ner emot Andreas lägenhet i stan, lyckas på nåt mirakulöst sätt ta mig in och ringa på utan att slå rätt pinkod, men där tar det stopp, Ingen bror hemma men jag ger inte upp för det. Lämnar min stora väska utanför brorsans dörr och ger mig av tillbaka till stationen, där de enda telefonkioskerna jag vet om i blge finns. Där ringer jag upp Mattias. " Hej brorsan! Hur är läget? Jo det är fint, Men du, skulle du kunna göra mig en tjänst? Skulle du kunna åka till stationen och sen förbi vid Andreas. Vore bra om du kan göra det typ nu." Brorsan sväljer det inte helt och när han kommer till stationen så kör han då rakt förbi mig. Trevlig bror man har. Men sen så får jag då allt en bambakram. Under tiden brorsan har kort in till Borlänge sa har Bror 2 ringt bror 1 för han hittade en väska utanför sin dörr när han kom hem för lunch. "Har du plockat upp Anja?" "Nej det har jag inte.......än"

Vi åker till bror nr 2 och tittar på min fallskärms video efter att jag fått en bamsekram av honom också. Ojsan där skrev jag det. Svaret på min tidigare kluring om nationalsången på hög höjd. Fallskärmshopp. Då är det dags för att överraska far min. Andreas hade redan bestämt med pappa att han skulle dit och faxa så det var ju upplägg för mig. Pappa står i änden av korridoren, jag går bakom Andreas. Andreas kliver åt sidan och för första gången så ser jag min pappa förstummad. Han kommer fram och kramar mig iallafall och det tar en stund innan annat än stavelser kommer ut ur hans mun. Efter detta så är det dags för min kära mor, och det har jag film på, men först så ska jag då ta en dush och ut i solen

Kommentarer
Postat av: Cissi

Välkommen hem igen Anja, det var så kul att se dig igen och att få titta på en del av alla dina fina bilder. Ha nu en härlig midsommar! stor kram från Kungälv

2008-06-17 @ 16:41:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback