Caulfield

Nu har jag ett hem!
Nu har jag ett jobb!
Nu ar jag bra nojd!


Tisdagmorgon kom jag och Ronaldo ner till Melbourne, vi kunde inte komma in i huset forrens eftermiddagen sa den dagen spenderade vi med vara supertunga ryggsackar som riktiga backpackers. Vi var i St Kilda och traskade mellan McDonalds, parker och stranden hela dagen tills vi pa eftermiddagen satte oss ner och at souvlaki pa cafe innan vi vid 4tiden kunde aka HEM! Det var en riktigt mysig dag

Huset vi kom till var en enda stor rora men super iallafall. Ett par av dem som tidigare bodde dar hade annu inte flyttat ut sa forsta natten fick Brian och Kajsa sova i vart rum dar det fanns lediga sangar eftersom Callum och Jonas inte hade kommit an. Vi firade pa kvallen med chips och Passion Pop innan vi gick och la oss for att vara redo for den stora staddagen. Onsdagen spenderades med att stada ut hela huset. De som bodde dar innan oss hade i stort sett inte brytt sig overhuvud taget. I koket kunde man tex se hur saker hade runnit langs skapluckorna och frysen var nastan totalt igenfrostad, i rummen fanns det massor med saker som de helt enkelt inte hade orkat ta med sig och toaletten var fruktansvard. Men vi tog tag i saken och nu har vi ett stort, fint kok med ugn och micro. Vi har i forsig bara en kyl for 12 personer men vi far samsas sa gott det gar. Vardagsrummet ar jatte harligt, stort med tv och dvd samt en gigantisk soffa. Vi har tyvarr bara ett badrum men det har hittills funkat bra, man far knacka pa och se om man kan vara flera samtidigt. Vi ar 8 personer som far dela pa overvaningen. Max och Johanna har ett jatte mysigt sovrum med dubbelsang for bara de tva. Brian och Kajsa delar pa ett rum och sen kommer jag, Ronaldo, Callum och Jonas dela pa ett rum. Pa nedervaningen sa delar de finska tjejerna Iina och Lotta pa ett rum och en tjej som heter Laura ska sova pa soffan nu ett tag framover. Dessutom sa bor Rory, Danny och Marko i ett hus vi har ute pa garden.

Det tar 30min med sparvagnen in till stan och 15min in till St Kilda. Sa vi bor i ett bostadsomrade i utkanten av centrala Melbourne men vi har latt att ta oss overallt. Sparvagnen gar i stortsett fram till dorren och den rullar hela tiden sa jag ar nojd med laget.

Torsdagen var min plan att skaffa jobb. Jag, Roni och Brian akte in till Melbourne och traskade omkring innan Roni drog till en skatepark och jag och Brian stack till St Kilda dar jag traskade in och ut i  resturanger och cafen och lamnade CV. Vi tog sedan sparvagnen tillbaka hemat och dar vi kliver av den forsta sparvagnen lamnade jag tva stycken ocksa. Nasta morgon vaknar jag av att det ringer en kille och sager att han undrar om jag vill komma forbi och prata lite for de behover folk kanske redan samma dag, han ar i hornet av Baclava och Hawthorne. En stund senare ringer en till och sager att han undrar om jag kan komma forbi och prata lite och han sager att han ocksa ar i det hornet. Det ar de tva samtalen jag fick och de som ringde var tva stallen mitt emot varandra pa min hemmagata. Jag kunde bara ta det ena av dem och jag borjade samma dag kl 15.00 - 18.00. Det ar ett familjeagt italienskt cafe som ligger 10min promenadvag bort fran mitt hus pa samma gata dar jag bor. Jag jobbade idag ocks fran 8-12 och jag trivs redan utmarkt. Cafeet ar mysigt, den ovriga personalen som jag traffat ar toppen och de serverar goda saker men kanske framforallt sa far jag pa detta satt fritt kaffe varje dag! Mums!

Callum kom igar och Jonas kommer om nagra dagar och da blir det trangt i varat rum dar vi maste fa in en sang till men det blir nog mysigt! Ikvall har vi inflyttningsfest och jag borjar kl 8 imorgon ocksa, det blir intressant!

 Ta hand om er!
Anja

Kommentarer
Postat av: Ida

Iiih :D fan vad roligt. njut!

Postat av: Pappa Mamma

Hej Anja!
Låter bra, både hem och jobb...Men du kommer väl hem nån gång?
Fast jag kan förstå att du inte längtar hem till kalla, blöta Borlänge, vädret är mer än trist, Perra fördrog att tillbringa ett par timmar på Kupolen! Då är det dåligt väder, eller hur.
Var rädd om dig KRAMAR Mamma o Pappa

2008-01-19 @ 17:29:20
Postat av: Cissi

Låter toppen! skönt att slippa lägga massa tid på att komma till och från jobbet. Och det där med att festa till det lite, du behöver ju bara ta på bästa leendet och rulla till jobbet, kaffe har du ju där så bara att svepa några koppar innan första kunden... ;o)Hoppas ni får det trångt och roligt tillsammans. Någon gav en ide om färgkoder en gång. Om man bor många tillsammans, om alla får en färg att ha på sina grejer, som tandborste, handukar, tvål etc behöver man inte blanda ihop, men det kanske inte finns så många färger!? Annars en bra idé. Stor kram till dig!

2008-01-19 @ 21:37:23
Postat av: Elenore

Det låter helt underbart =)!!! Ta hand om dig bruden. Kramar

2008-01-19 @ 21:49:16
Postat av: Carin

Hej Anja!
Vad kul att det har ordnat sig med både hem och jobb. Roligt när ni är så många som delar på huset.
Ha det bra och var rädd om dig. Många kramar från oss i Leksand/ Carin

2008-01-20 @ 16:13:48
Postat av: Ellen

WOW! =D

2008-01-21 @ 13:39:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback