Förberedelser


Resan närmar sig!

Idag har jag laddat som tusan inför resan eller inte bara idag men idag var det en liten rusch. 

image11

  • Häromdagen skrev jag till försäkringskassan om att jag ville ha nåt intyg och det fick jag idag. Så nu kommer jag kunna fixa ett Medicare-card i Australien så jag får tillbaka pengar om jag hamnar på sjukhus eller måste ha medeciner.
  • Jag köpte den billigaste Mp3n jag kunde hitta. Men det verkar ju bättre än den jag har nu även om den bara kostade 199kr
  • Jag köpte en flightbag eftersom jag vill kunna låta min ryggsäck flyga säker utan att gå sönder och för att jag vill låsa den, eftersom det sägs att det är stor risk för att de stoppar knark i väskan när man reser genom Sydostasien
  • Jag köpte en adapter så att jag kan ladda saker i Australien och i resten av världen dessutom eftersom det var i samma.
  • Köpte CD skivor så att jag kan bränna ner låtar att lägga in på mp3n när jag tröttnat i Australien och så att jag kan bränna ner foton när jag är i Australien
  • Var in på banken och gav mina föräldrar fullmakt på mina bankkonton så att dom kan rädda mig när jag är i Australien och behöver hjälp den vägen och dessutom tog jag reda på hur mkt pengar som jag kommer få ut när jag får ut pengar snart. Har gått 2000 back de senaste veckorna men sånt är livet
Nu går all min tid åt att jobba, fixa mina hejdå presenter åt mina flickor och åt att fixa saker till min Australien resa, som att skriva australiensisk cv, köpa försäkring och skaffa ett bankkonto och annat jag inte förstår mkt av. Nu har det upplägget jag vill ha förändrats. Ska nog försöka övertala Hutter om att min nya idé är den bästa. Men han är ju tyvärr en ganska klok kille så det blir rätt tufft, går inte att komma med mina vanliga övertalningsknep.


Ett supertack till coachen Brita igen för att alla troligtvis bra tips. Hon är bäst!

 

Kommentarer
Postat av: camilla

låter som att du är riktigt laddad för att åka, låter bra det=)..men jag kommer att sakna dig när du åker men du kommer ju hem igen, lagomt till våren=P..om du inte skulle stöta på en snygg hunk eller så ;)..men då får jag väl komma och hälsa på=)

2007-09-07 @ 11:20:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback