Nu reser jag pa riktigt!

Idag har varit en fantastisk dag! Det borjade redan nar vi vaknade....

Hutters telefon ringer vid 10tiden pa morgonen. Det ar ett av jobben han sokte kvallen innan som undrade om han ville komma pa intervju. De bokar in den till kl 14.00 och jag hanger med nar han gar dit. Jag hade namligen bestamt mig for att aka till Cairns snart och visste att Greyhound har ett kontor precis dar han skulle pa intervju. Jag gar dit och far prata med en kille som inte kan nanting om det han jobbar med. Jag gar istallet till vart forsta hostel for att kolla posten. Dar finns en hmm... resebyra(?), dar far jag prata med en som tipsar mig om en flygtur som kostar 1200kr ungefar som jag sedan bokar sjalv vid en dator, hon som tipsar om flygresan sager ocksa att jag ska prata med en som  har lunch just nu men ar tillbaka om en kvart, om sjalva resan. Det ar en superkvinna som gav mig massor helt underbara tips om hur att lagga upp resan och det utan att jag betalade henne ett ore! Till det har kan vi tilllagga att Hutter kommer och berattar att han har fatt jobb!

Sedan traskade vi hem till hostlet for att laga mat. Kvallen innan hade vi gatt med en svensk tjej for att kopa lite godis precis innan de stangde och darfor lyckats kopa en billig kyckling som vi hade spart till idag! Vi lagade darfor supergodmat! Grillad kyckling, tomat, lite vatten, tomatsas och sa salt och peppar, stekt och blandat i en panna och sen saklart med spaghetti, vi ar helt klart fantastiska! Nu ska jag forsoka hitta buspass och jag har hittat ett hostel jag vill bo pa men jag har inte planboken med mig sa jag kan inte boka.

Onsdag den 10 oktober kommer jag paborja mitt sista ar som tonaring
Fredag den 12 oktober lamnar jag mitt kara hostel med vanner for att antligen ge mig ut pa min stora egna resa!
Jag ar glad!


Kommentarer
Postat av: Mattias

Hej Anja!
Kul för Hutter att han fick jobbet, då kan nog du också få när du börjar söka. Hoopas du har kameran kvar för det är nu man vill se massa bilder när du fixar östkusten!
Ha det kul!

2007-10-08 @ 12:06:03
Postat av: Sofia

[email protected]

2007-10-08 @ 12:16:38
Postat av: Ida

Weey =) vad skooj! Vilka aker du med da? Nagra fran hostelet? Kramar!

2007-10-08 @ 14:44:24
Postat av: Camilla

Vad spännande, ska blir riktitgt kul att få följa dig upp längs västkusten=D Kramar!

2007-10-09 @ 07:19:07
Postat av: Elenore

Wihiie, låter helt underbart =) verkligen helt fantastiskt! Ska bli super skoj att läsa om ditt äventyr, och lova att ta mycket bilder =)=) Kramar

2007-10-09 @ 12:43:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback