Det var en gang... den varsta dagen!


Igar den 2 oktober, overlevde jag.... Det ar val ungefar det mest positiva jag kan plocka med mig fran den javla skitdagen!


1.
Vi borjar dar helvetet borjade. Nan vecka innan jag akte hade jag mens. Utmarkt tankte jag, da slipper jag det den forsta manaden i australien. Trodde jag mitt dumma not. Har haft PMS humor de senaste dagarna men helt enkelt skyllt det pa, att jag ar med om sa mycket att jag maste fa reagera. Men nar den skitdagen kom da var jag ju helt enkelt tvungen att fa mens ocksa. Jippie!!!!!


2.
Resten av dagen gick ratt bra, fint vader, jag hade lite ratt om saker (Hander aldrig har i Australien) Ringde sen Ida. Vi pratade bara av oss och jag tankte att det kan inte ha gatt sa mycket pengar. Da borjade skitdagen igen. Var tvungen att inse att jag kan bara ringa och saga att jag mar bra, skittrakigt. Visst jag vet att det ar dyrt att ringa utomlands, men jag menar det har ju inte kostat sa mycket tidigare=( Jag vill inte tanka pa pengar nar jag pratar med mina basta vanner. Visst det kan jag skylla pa att jag var dum och inte pa att det var en skitdag, men det bryr jag mig inte om for det var ju en skitdag.

3. Planboken: Hostlet skulle ut pa kvallen, jag tyckte det skulle bli superskoj, bot om i god tid, Stoppade allt jag behovde i mina jeansfickor. Gick ner och kakade och kikade pa tv med en massa fran mitt superhostel. Vi ska ga ut och de som fixar kvallen gar runt och paminner alla om att komma ihag att ta med sig sin legitimation. Jag dubbelkollar att jag har den i min planbok som jag har i hogerficka..... Trodde jag.....  Planboken ar inte dar, da minns jag! Nar jag typ en timme tidigare gick pa toa hade den ramlat ur fickan! Hade jag inte plockat upp den da?!?!?! Springer upp till mitt rum och in pa toaletten. Den ar inte dar! Jag letar overallt darinne. Alla sticker ut. Jag sager att jag blir hemma denna kvall. Angesten kommer krypande. Hur fan kan jag ha tappat bort nat igen. Jag hade ju samma dag skrytit en massa om vilken fantastisk ordning jag har pa mina grejer! Graver ur alla mina pasar, Lyfter pa allt. En av de underbara killarna som jobbar pa hostlet hjalper mig, ringer en av mina roommates och fragar om hon sett den, hamtar vatservetter sa jag inte ser sa hemsk ut. Grace rumskompisen han pratat med, kommer hem, hjalper mig att leta lite till och pratar lugnande med mig. Jag satter mig ner och hela min kropp sager, "lugna dig Anja, du hittar den imorgon, da kommer den tillbaka till dig! " Sa jag gor sa, satter mig ner, en till av mina roommates kommer hem, Anthony. Han och Grace gar omkring i rummet och brakar som vanligt (De ar basta vanner men brakar standigt, bada ar asroliga). Det ar sa skont., Jag slutar existera, sitter bara dar och ar. Dom fragar om jag vill med ut men jag orkar inte. Jag bestammer mig helt enkelt for att sluta leta. Imorgon kommer jag hitta den. Det vet jag. Satter mig och kikar pa TopGun med en kille, Susanna, en svensk toppen tjej kommer in. Hon bjuder mig pa ett glas vin, hon och en tysk tjej ska till samma bar dar resten av hostlet ar. Jag bestammer mig for att folja med. Vi har superskoj, Anja ar borta, jag sager till mig sjalv att den idiottjejen ligger hemma i sin sang och grater. Kommer hon aldrig lara sig?! Far en ol av hostelagaren och nar jag druckit upp den ar det dags att ga till nasta bar for vart hostel. Det ar baren som ligger mitt emot vart hostel. \


 

4. Jag har varit superspand hela kvallen men antligen sa har jag borjat slappna av. Har som sagt druckit ett glas vin och en ol. Ser sakert forjavlig ut, har grinat en massa, har inte sminkat om mig utan bara torkat bort det gamla, har slitit mig i mitt har och har satt pa mig samma tshirt som jag haft hela dagen. Men det som varit sa skont med att ga ut har i Sydney har varit att det inte spelar sa stor roll med hur jag ser ut. Kommer fram till inslappsvakten. Stracker fram passet, sager: Jag ser nog lite olik ut, haret ar borta. Han borjar oppna det, men skakar pa huvudet och sager. Du ar for full, ga den har vagen ar du snall. Det var droppen for mig den kvallen, hinner over halva gatan till hostlet sen sa sprutar tararna. Hostelagaren och en snall kille foljer med mig in. Tararna bara forsar. Jag skakar pa huvudet och sager, det har var det sista jag behovde denna kvall. Men tanker efter deras uppmuntrande ord: Imorgon gar solen upp igen! Moter nagra till toppen manniskor utanfor vart rum, Satter mig vid dem och de far livet att kannas battre. Kommer pa att ringa hem och tomma kontot, den nya dagen narmar sig



Morgonen efter

Vi har anvandt min handhandduk som handduk inne pa toaletten. Nan hade kvallen innan hangt den pa tork i fonstret men denna morgon var den borta. Sa jag lutar mig ut ur toalettfonstret for att se om den blast ner. Da ser jag det! En rod fyrkant pa taket tva vaningar ner!!!!! Dar var den!!!!!!!!! Jag var sa lycklig. Visst lite orolig blev jag over mig sjalv att jag har kastat ut min egen planbok genom fonstret, men det stuntade jag fullkommligt i! Den var tillbaka. Far hjalp att dammsuga upp planboken (ganska underlig syssla! vi sag nog idiotiska ut) Tittar i den. Alla mina kort ar kvar!! En ogonblick senare kommer jag pa att jag ar skyldig Hutter pengar. Da inser jag. Alla mina pengar ar borta. Som tur var sa var det bara typ 200kr sammanlagt. Det jobbiga var att nan av mina rumskompisar har snott dem. Jag delar rum med en tjej som heter Grace som pluggar har i Sydney men kommer fran New york. toppen tjej. En kille som heter Anthony fran Nya Zeeland som jobbar har. Toppen kille. Hutter saklart toppen kille han ocksa. Men vi delar rum med tva finlandare ocksa. Super mysko typer. En stor laskig typ gubbe 30+ och en liten konstig typ 25aring. Den lille konstigelamnade hostelt idag men han var trevlig och menlos, den andra har fatt byta rum nu, superskont, for han tror jag att det var.


Pa de har hemskheterna forlorade jag tva hundra spann. Men larde mig annu mer att man maste vara forsiktig med sina grejer och att pa hostlet dar jag bor finns det flera ton med helt underbara manniskor! Men dagen blir inte positiv bara for att man lar sig nagot, Lar mig nagot gor jag  varje dag, det maste man!





Trivs i ovrigt utmarkt. Planerar just nu vad jag ska gora de narmaste veckorna innan mitt Medicarecard kommer, nar det kommer sa ska jag resa ostkusten. Funderar pa att resa ner till Melbourne dar jag jag funderar pa att jobba i vinter. Sa jag ser om staden ar sa bra som alla sager. Vi traffade ju en familj darifran sa da skulle jag kunna bo nagon natt hemma hos dem, och utoka mitt kontaktnat lite ytterligare. Funderar ocksa pa att aka och ta en surfkurs, men alla sager att det ar smartare att gora sen langs ostkusten for dar kostar det mindre an halften sa mycket. Ska kanske soka nat skitjobb. Som ni marker massa tankar just nu, vi far se vad som hander.

Sa det hander just nu, har borjat fa massa vanner pa hostlet sa far se om jag hanger pa dem nanstans... Vem vet


Blir sa glad att hora fran er! Ni ar bast!
Nu ska jag surfa runt lite, lasa lite bloggar och sen ska jag ut med mitt hostel!

Kommentarer
Postat av: Ida

Hej bästa Anja =)
Sorry att jag babblade bort dina pengar, vi far ta och snala lite. Jag lovar att jag ska ringa dej ocksa! =)
Tycker iaf det var jätteskoj att prata med dej.
Usch, jag förstar att det var en skitdag.. :/ Men himla tur att planboken kom tillbaka!
Läskigt att de är nagon i ditt rum som maste tagit pengarna.. du far ha dem under kudden :P
Hälsa Hutter sa mkt och ha det bäst! =)
Kramar

2007-10-03 @ 18:00:19
Postat av: Cissi

Allt detta kommer du att kunna berätta om när du blir gammal... Så det behövs några bra storys, allt kan ju inte bara flyta på då skulle ingen vilja lyssna när du sitter på hemmet! :o)Men jag vet, lagom bra storys räcker och man vill ju att det ska sluta lyckligt så jag är glad att det gjorde det! Man kommer långt med positivt tänkande och böner. :o) Ta hand om dig och dina grejer! ;o)
Kram

2007-10-03 @ 18:34:27
Postat av: Camilla

Hej!=)
låter verkligen inte som en rolig dag=(..men tänk på att allt roligt som du har gjort och kommer att göra och alla trevliga människor som du möter kommer att överväga det tråkiga i slutändan!=)
..tur att du hittade plånboken tillslut..
Melbourne låter kul, ska bli mycket intressant att se vad du gör, och vilka vägar du tar=)
Ta hand om dig!
Massa Kramar!!!

2007-10-03 @ 19:23:21
Postat av: Sofia

anja anja anja, hur lyckas du med allt???oj oj oj jaja men det va ju tur att plånboken hittade hem iaf.=P HAHA

2007-10-04 @ 12:56:22
Postat av: Elenore

Anja,my friend...tur i oturen =) de kan jag då säga...vilken skitdag!!!
Det låter ialf som du har ett bra sällskap med dig, härligt och höra.
Massor med kramar från mig till dig!!
Hälsa till Hutter =)

2007-10-04 @ 21:58:02
Postat av: Mattias

A young Aussie lad moved to London and went to Harrods looking for a job.
The manager asked "Do you have any sales experience?"
The young man answered "Yeah, I was a salesman back home in Dubbo."
The manager liked the Aussie so he gave him the job.
His first day on the job was challenging and busy, but he got through it.
After the store was locked up, the manager came down and asked, "OK, so
How many sales did you make today?"
The Aussie said "One!"
The manager groaned and continued,
"Just one? Our sales people average 20 or 30 sales a day. How much was
the sale for?"
"£ 124,237.64. Pounds"
The manager choked and exclaimed "124,237.64 POUNDS!!
What the hell did you sell him?"
"Well, first I sold him a small fish hook, then a medium fish hook, and
Then I sold him a new fishing rod.
Then I asked him where he was going fishing and he said down at the coast,
So I told him he would need a boat, so we went down to the boat department
And I sold him that twin-engined Power Cat.
Then he said he didn't think his Honda Civic would pull it, so I took him
Down to car sales and I sold him the 4 x 4 Suzuki".
The manager, incredulous, said "You mean to tell m e....a guy came in here
To buy a fish hook and you sold him a boat and a 4x4?"
"No no no......he came in here to buy a box of tampons for his lady friend
And I said.........
'Well, since your weekend's buggered, you might as well go fishing."

2007-10-05 @ 16:50:37
Postat av: elin helander

ååh, du får säkert höra det hundra gågner. Men du är så modig Anja!
För du gör det du vill!

2007-10-05 @ 23:13:55
Postat av: Ellen

Hej du! ska du inte döda nan... resten kan du.
Pissdag verkligen och bra gjort att ta dig genom den men det var egentligen inte det jag ville kommentera. En av de tyska au pair tjejerna har har en kompis som ar i Australien av samma anledning som ni och hon sa att det var skitbilligt att ringa. Jag ska se till att hon tar reda pa hur hon gor det och aterkomma...
Ha det lite battre an den 2:a oktober... Gulligull! Halsa gossen jag kanner!

2007-10-11 @ 13:50:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback