33timmar varav 23 var jobb

Mina armar har traningsvark, mina fotter gar knappt att ga pa och jag ar ruskigt nojd med mig sjalv

I fredags jobbade jag pa New South Wales Artgallery pa en middag for BMW manniskor som spelar golf. Det var 300 gaster som skulle ha fordrink, forratt, middag, efterratt, en valdig massa vin och tillslut kaffe och te. Det var ett skoj jobb men jag var valdigt mycket nyborjare. Vi borjade med att sta i 300 ar och servera en full bricka med fordrinkar. Det gick bra en stund, sen kande jag att jag har INTE armmuskler for detta an. Fortsatte i alla fall och det enda daliga som hande var att jag tippade min bricka och slog sonder en hel massa glas. Men en av mina snalla kollegor sa bara att det ar som pa grekiska brollop, att sla sonder glas betyder lycka! Resten av kvallen var tuff men efter 10 timmars arbete fick jag till slut ga hem kl 2 och sova

Nasta dag gick jag upp kl 8, at frukost och tog en 45min promenad till mitt nasta jobb. Polon! Fick tyvarr inte se sa mycket polo men nu har jag sett litegrann atminstone! Det var slitigt mest otrevligt folk och 6,5 timmes arbete utan rast slet pa krafterna men jag klarade det. Fotterna gjorde redan da ont men da var det dags att traska ner till nasta arbete som borjade 1 timme efter, en julfest! Det var riktigt skoj jobb, jag slapp servera vin och fick istallet jobba mer som en vanlig servitris och bara springa och hamta ol. Fick oppna ett par champagne flaskor i baren (som jag kan tackvare min dags arbete pa Noosa Picnic Races) vilket jag alska . Mina bord var riktigt roliga och att jobba de sista 7 timmarna for dagen var bara skoj! Nar jag tillsist fick dela en taxi hem med en utav servitorerna och han bjod pa hela resan med dricks han fatt, sa var dagen i mal!

Det har kommer bli ett skoj jobb, lar mig massor, far massor med muskler i armarna (vilket jag kanner pga den ruskiga traningsvarken jag har i dem nu), far se manga fantastiska evenemang och kommer fa massa coola grejer att skriva i CVn



Jag ar nojd!

Kommentarer
Postat av: Ida

Heey! Aj vad slitigt, men också riktigt roligt! :D Det kommer nog att ge dej mkt och du kommer ha massa skoj :) kraaaamar!

Postat av: Elenore

Hejhej! jadu, det verkar som du jobbar riktigt hårt. Men du får tänka på vilka positiva saker jobbet ger dig. Det blir nog hur bra som helst det där tror jag =) Kraaam

2007-12-09 @ 17:09:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback