Anja version 21:5

Nu är det nog!
Jag har 1 riktigt mission den här våren och det är att förändra mitt irrelevanta beteende som får mig personligen att må dåligt och dessutom hotar mitt och andras liv.


Jag har försökt förut och jag har lyckats med mycket - ett problem är att jag lätt faller tillbaka i gamla ovanor och därför blir det nu en helrenovering á la förra sommaren och den här gången ska framstegen bestå. Jag behöver er stöttning och support och kanske framför allt nåt som efter mina otaliga misslyckanden kan vara svårt - ni måste lita på mig. Det på grund av den enkla anledningen att jag tyvärr har en tendens att prestera utifrån vad som förväntas av mig. Den här gången tänker jag förbättra mig själv i grunden och se till att jag fokuserar på ett fåtal bitar i taget. Blir det för mycket som händer tänker jag säga nej till det jag inte lika gärna gör - när jag väl har förbättrats kan det bli ändring på det.

Jag ska
...
  • Ägna mig åt en sak i taget - lagar jag mat lagar jag bara mat, fixar jag mig fixar jag mig bara
  • Stanna 3 sek innan jag går hemifrån - under den tiden ska jag tänka igenom att jag har stängt av plattorna i köket, dragit ur platttång, att jag har med mig det jag ska ha med vilket alltid är Livet och dessutom ev. skolväska, träningskläder, domargrejer och liknande.
  • På tisdag ska jag sätta upp lapp på dörren med vad jag alltid ska komma ihåg
  • Ha Livet kopplat till kroppen - Hals/Handled och dessutom ska mobilen sättas fast med snöre som knäpps loss
  • Vända mig om och kontrollera att jag har allting med mig när jag lämnar en plats
  • Ta med mig skolväska, träningsväska eller min andra väska jämt och där i ska allting ligga jag kan behöva.
  • dra ner på mitt smulande avsevärt
  • skicka brev till Mormor&Morfar 1 gång i månaden
  • fortsätta att sätta upp några saker jag vill göra varje vecka - telefonsamtal och liknande
  • gå ut nykter oftare än vad jag gjort hittills den här våren
  • höra av mig till Sara på Drivhuset om min föreläsningsidé
  • fortsätta med att sätta livet först!

Där är grunden till mitt nya liv -
fler saker jag borde förändra eller helt enkelt borde göra samt tips om knep som kan få mig att lyckas välkomnas!

Kommentarer
Postat av: Cecilia Carlsson

Bra Anja!! Speciellt smulandet ;o) Nejdå, alltid viktigt med goda intentioner men bli inte besviken om allt inte går precis som planerat. Det är bla de sakerna som gör dig till den du är och den vi tycker om!! Stöttar dig hela vägen! Kram

2010-03-21 @ 20:19:57
Postat av: Ida

Från Norrköping har du allt stöd du kan få! Vi ses till påsk (väl?) min vän och då kan vi öva på sakerna på listan. Det är faktiskt inte så lätt om man är född med platt huvud, det vet ju jag :) Puss och kram!

2010-03-21 @ 23:31:09
URL: http://ida7.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja för jag tror på tror på tror på när...tror du på när du är såhär! Och alla andra gånger då du är så tror jag på dig! Hur du än är. Och du är bäst på mångt och mycket min goda fe, PUSS

2010-03-22 @ 10:54:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0