På väg mot framtiden! Med mina vänner nära hjärtat


image21
Mina flickor är det bästa jag vet

Nu sitter jag här efter en dag full av ångest. Jag har listat ut att jag har levt lite för hårt de senaste veckorna. Att jobba så mycket som jag har gjort och samtidigt förbereda sig för sin livs resa har slitit för mycket på mig. Nu har jag bestämt att imorgon åker jag till ICA Maxi och säger upp mig. Det har varit en underbar plats att jobba på och jag har trivts toppen men nu känner jag att det är nog. Jag vill vara någorlunda utvilad när jag anländer till Australien eftersom jag inser att bara själva resan kommer att slita hårt.
 
Denna kväll har jag sagt hejdå till mina flickor, till Elenore var det bara ett förhejdå, vi ska ses så mkt vi kan nu i veckan men till Ida var det hejdå för den längsta tiden i mitt liv.

Ida är den som står mig absolut närmast. Hon och jag har delat allt. Nu ska vi vara på olika håll, men när vi kommer tillbaka till varandra vet jag att vi kommer kunna ta ikapp och dela allt med en gång igen. Men nu väntar Köln för min soldier!

Elenore gav mig en underbar tavla över vår vänskap, den kommer fylla mig med lycka hela tiden och jämt. Till henne gav jag en australiensisk sparbösse dingo. Jag hoppas att hon kommer att fylla den med söta små slantar för att sedan hälsa på mig för några underbara veckor surfing i vår. Så låt oss hoppas att hon spar pengar.

Camilla är det bästa jag vet. Hon är den stadigaste vännen jag har, Har som tur var umgåtts en hel del med henne på sistone och det kan jag lova att jag är glad för. Finns ingen jag litar på så mycket som Camilla. Hon är klok och hon är min hjälte.

Winge besökte jag nu i veckan för inflyttningsfest i Linköping där han numer bor, Han lever det livet som jag så väldigt längtar efter, men det kommer komma. Jag är så fruktansvärt stolt över att han har tagit sig dit han är idag och även om han på vissa håll inte har gjort några som helst framsteg ; ) så har han på andra håll överträffat sig själv gång på gång på gång.

Ellen är den vän jag har som verkligen lever fullt ut. Hon är modigast och starkast av alla, min beundran för henne är så enormt stor. Hon kommer att nå så mycket längre än någon annan och hon kommer dessutom göra det med glans.

Vännerna betyder så enormt mycket, det här var bara för att nämna några. Men jag har ju många många fler som jag önskar all lycka med det som de tar sig an. Tex Malin Jensen min bästa fest vän, som jag också hoppas kommer för att dela en bit av Australien med mig i vår,  Min kära Julius som ska resa till Österrike och leva sitt fantastiska liv, Hula vännen som är så varm och god och som åker till Ghana för att vara volontär på en skola och såklart Hutter som ska dela första delen av min resa med mig!


Tillägg: Nu har jag packat. inte helt klart men nästan! MIn kamera har återuppstått- Anja är lycklig!

Kommentarer
Postat av: Frida Matsdotter

Nu får du ha de så himla bra Anja! :D och kom ihåg att uppdatera bloggen så man kanske kan få nårga tips! =) kramiikramii

2007-09-18 @ 20:01:38
Postat av: Ida

Vi är bäst, vad kan ga fel?
Hittat din kamera? VART ? :P
Jag ska ringa dej nagon dag innan du aker och höra hur läget är =) far se vilken dag det blir =)
Take care / kraaams

2007-09-18 @ 22:15:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback