Forsvunnen!


http://www.facebook.com/album.php?aid=17677&l=8b304&id=609957099
For att se massor med bilder!


Sorry kara vanner! Har varit lite forsvunnen i nagra dagar, nu ska jag ta tag i att beratta vad som hander mig igen! Tyvarr ar internet mycket dyrare har uppe langs ostkusten, sa jag kommer inte skriva lika ofta, men ska forsoka att uttnyttja tiden battre.

Sitter just nu i Townsville, verkar vara en trevlig stad men jag tanker lamna den for Magnetic Island, en liten o precis utanfor kusten har dar jag har bokat boende i tva natter.

Dykningen var underbar, har tyvarr inga bra bilder eftersom jag inte hade nagon undervattenskamera men det var helt underbart. Vore inte konstigt om jag tar dykarcert nagon gang i livet. Bast var att vi hittade Nemo och att nar vi dok vid en jatte mussla, lika stor som en liten kvinna krop ihop. Nar vi snorklade sa sag vi en undervattensskoldpadda och det var supermaffigt, men somsagt hela dykresan var toppen!

Dagen efter akte jag till Cape Tribulation for att uppleva den riktiga regnskogen. Det var en jattemaffig upplevelse. Traskade upp mot Mt Sorrow. En riktigt ordentlig promenad kan jag lova, vi visste att vi inte skulle hinna vandra hela men jag ar valdig nojd over att vi borjade traska. Det lutade brant hela tiden, det var ingen riktig stig utan bara snoren pa vissa trad som man skulle folja, sa dar gick jag mitt i regnskogen med en kille fran Holland och en fran Frankrike! Det var maffigt, Kandes riktigt stort nar vi bestamde oss for att vanda efter en timmes promenad att jag, jag som larde mig ga for sex manader sedan hade klarat det dar. Allt ar mojligt

Akte sedan till en "stad" som heter Mission Beach, varre smastad har jag aldrig varit i men fint var det!

Na nu ar jag hungrig!!!

Ta hand om er!

Kommentarer
Postat av: Andreas

Kul att läsa!
Varför har inte din mobil varit på ?

kramkram

2007-10-19 @ 10:44:01
Postat av: Cissi

Började precis undra vart du tagit vägen... ;o) Skönt att höra att allt är bra! Dykning, regnskog salta bad, ja vad mer kan du begära. Här skiner solen idag och det är fredag, känns rätt bra det också. :o)Stor kram till dig från oss alla

2007-10-19 @ 11:30:28
Postat av: Camilla

Vad skoj du verkar ha, precis som det ska va.. dykningen måste ha varit jätte häftigt=) kramar

2007-10-19 @ 13:17:07
Postat av: Coach B

Åh Anja dearest! Ta hand om dig, GUUUD va kul att få läsa om dina äventyr här hemifrån numera grå trista höstSverige. Jättekul att du skriver, men låt det inte ta för lång tid bara, kom ihåg att NJUTA NU NÄR DU ÄR DÄR! För tro mig, du kommer att längta tillbaka när du väl är hemma igen. Och ta hand om dig själv, kom ihåg att man har sina up and downs, så är det. Och det ÄR väldigt påfrestande att leva i en ryggsäck och att aldrig riktigt få packa upp och dona ned sig ngnstans. Hoppas att du känner att allt går bra med att få kontakt med medresebackpackers och så! och NJUT AV VÄDRET!!! Gillar dig Anja, vi tänker på dig!

2007-10-19 @ 13:38:49
Postat av: Ida

Åh det låter ju great det där med dykningen och regnskogen =) jag vill också se regnskogen =) Är hemma i höst-sverige nu i en dag till, ska på sabinas ikväll och sen ut. Imorgon ska jag träffa Denise som kommit hem =) Och jag ska minsann försöka ringa dej imorrn också.. Ha det underbart! Kramar

2007-10-19 @ 18:16:47
Postat av: Pappa Mamma

Hej!
Skönt att höra från dig, härliga bilder du tagit, man får nästan nypa sig i armen, som du skrev, det var inte så länge sedan du lärde dig gå.
KRAMAR

2007-10-19 @ 19:21:26
Postat av: Moster

Häftigt att följa dej Anja ! Har verkligen saknat dej några dagar, men tänk inte på oss utan passa på och upplev, för din egen skull,för det är du värd. Minnesbilder är det mest fantastiska att ha efter undervattensdykningen, vi får väl använda vår fantasi när du beskriver vad du sett. Kram Moster

2007-10-19 @ 22:22:51
Postat av: Jonas

Tjena!

Oo efter att jag last detta ar jag inte surig langre. ;)

Man far tydligen 130$ att ringa for i en manad for 29$. Ska skaffa det nasta gang sa kan vi snacka lite langre pa telen! Vill hora detaljerna..

Ska krama alla mates fran dig! Men grace slass.. :(

Ha de fint tjejen! :D
pussss

Postat av: Carin Wåhlstrand

Hej Anja! Vi sitter här i Grytnäs, Leksand hos Carin och har haft en heldag i "stan". Alla pengar är slut (framför allt din mammas) men det kommer väl in nya snart. Vi sitter här i kylan, har snöat lite grann idag. Vi längtar till värmen. Som tur är har vi fått lite värme av vår vänskap, god mat och dryck. Vi är mätta och belåtna. Njut av livet!
Carin, Anita, Anette, Carina och Rolf

2007-10-20 @ 20:18:40
Postat av: Elenore

Hejhejhej! Det låter ju helt underbart med dykningen! det är helt otroligt att en plats kan se ut så i verkligeheten, på våran planet, och att du får uppleva det gör mig inte alls avundsjuk... ;)fortsätt i samma anda och bara upplev nya saker. Ta hand om dig // Kramar Elenore

2007-10-22 @ 10:04:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback