Kronisk borttappningssjuka

Det kan omojligtvis vara mitt fel. Saker forsvinner utan att det finns en chans att jag ar skyldig.



Mitt exempel ar denna morgon. Jag vaknar kl 07.16 och tanker; Ah va tidigt, men ville ju inte sova bort idag och nu kan jag ga ut och springa pa morgonen, det har jag ju tankt ett tag nu. Sa jag gar ner och ater frukost, den var god, och gar sedan upp for att satta i mina linser. Da borjar det. En lins fastnar inte riktigt i ogat och ramlar ur, jag letar igenom hela golvet men hittar den inte. Borjar leta igen, tanker, fan jag skulle ju bara ut och springa. Detta problem vet jag att alla linsbarare har. Borjar om, upptacker en blot flack under strumpan och hittar den tillsist. Antligen kan jag ge mig av! Gar for att hamta mina springskor som Hutter lanat och jag sett ligga precis innanfor dorren till rummet, Mkt riktigt hittar jag en sko dar, sen hittar jag ingen mer.

Nu menar jag inte att den ar borta for alltid, men detta ar 2a gangen som 1 sko har forsvunnit for min del pa denna resan. Har inte gett upp hoppet om min andra flipflop an, men det ser morkare ut dag for dag som nr 2 ar forsvunnen! Jag blir trott. Forutom en av mina flipflops och en traningssko sa ar det bara mitt ID kort som ar forsvunnet just nu, det forsvann under en kvall da jag bara var pa grannbaren och i hostlet. Men borta ar det!


Forhoppnings vis losningen!

Till mitt rum sa har en av mina rumskompisar skaffat en julgran, Den ar liten och star pa bordet och av plast. Men det ar en JULGRAN! Sen den kom in i rummet sa har jag haft som mal att helt enkelt gora en rejal julstadning. Den kommer idag och under den tanker jag hitta traningssko nr 2 och mitt ID kort!


Har redan julstadat dock. Som den stolta Kainu jag upptackt att jag ar, sa har jag julstadat som en galning i 9,5timmar! Stadade ur samtliga kylar i hostlet. Det gors inte sarskilt ofta, sa skillnad kan jag lova att det blev!!!
Jag ar stolt!
B
ehover nu bara jobba en halvtimme till denna vecka for att inte behova betala nasta vecka, det kan mkt val vara sa att jag inte behover gora det heller. Men officiellt sa ar det 10 timmar som behovs. Pa onsdag ska jag pa intervju pa ett cafe, och jag ska soka fler jobb idag. Det gar bra nu!

Kommentarer
Postat av: Ida

Det är inte lätt när det är svårt du.. Men du hittar nog saker och ting till slut, de brukar ju lösa sej =) Kika in min blogg förresten (öh, jag vet inte vad det kommer att bli av den, men ett inlägg finns de iaf) Take care, och lycka till med jobbintervjun och allt! kramas

Postat av: Elenore

Hahaha, anja anja...tillåt mig att skratta lite =). Konstigt nog så tycks jag känna igen detta (mitt ID kort är också borta)Men du, good luck med jobbintervjun :) och sökandet efter skorna. Kraam

2007-12-03 @ 11:04:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback